Waarom de marketing methode raambelettering effectief is voor voetbalclubs

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant. Elk ondernemer wilt succes boeken en maakt dus gebruik van verschillende verdienmethodes en de hierbij horende marketingstrategieën. Deze strategieën blijken ook resultaat te leveren voor de voetbalclubs. Steeds meer voetbalclubs focussen zich naast de sportieve aspecten ook op het gehele financiële aspect.

Bij grote sportevenementen zoals het wereldkampioenschap maken voetbalclubs veelvuldig gebruik van de gelegenheden om aan reclame te doen. Het WK voetbal wordt wereldwijd door miljarden mensen gevolgd, dus de clubs kunnen gebruik maken van bijvoorbeeld tv commercials. Het internet doet keihard mee dankzij sociale media marketing en online marketing methoden.

Andere persoonlijkere en tastbare vormen van marketing zijn autobelettering, raambelettering, printmarketing en telemarketing om er slechts enkele op te noemen. In de volgende alinea’s zal ik het hebben over één van de meest gebruikte en makkelijke strategie van marketing.

Eén van de meest eenvoudige en effectieve manieren van marketing doen is het beletteren van ramen. Het beletteren van de ramen is een voordelige methode om je organisatie professioneel te presenteren. Deze vorm van beletteren geeft een professionele en betrouwbare uitstraling weer en is tevens opvallend, waardoor de boodschap of logo helder in beeld komt bij het publiek. Het beletteren kan bijvoorbeeld ingezet worden om de voetbalclub of speciale boodschappen onder aandacht te brengen.

Het is daarom belangrijk om op de hoogte te blijven van nieuwe technieken en trends op het gebied van belettering. Er zijn vele mogelijkheden om het raam te beletteren. Met de juiste ontwerpen kunnen de clubs een goede indruk achterlaten bij de mensen.
Enkele voordelen van raambelettering zijn:
– het heeft vele mogelijkheden voor langdurige en kortstondige reclames
– het is relatief goedkoop
– het heeft een lange levensduur
– de zichtbaarheid en resultaat is duidelijk

Het raambeletteren heeft verscheidene vormen zoals:

– Raamstickers
Het aanbrengen van raamstickers op een glazen raam zorgt ervoor dat een ieder kan zien welke reclame of boodschap naar voren gebracht wordt, doordat het mogelijk is om van beide kanten heen door het glas te zien.

Raamfolie
In tegenstelling tot raamstickers zorgt raamfolie ervoor dat een raam of glas voor een deel of zelfs geheel wordt afgeplakt. Bij een bedrijf zorgt dit voor extra privacy.
Bij deze soort folie is het wel mogelijk om van binnen naar buiten te kijken.

Zandstraaleffect
Het bedrukken van ramen geschied met zandstraaleffecte folie. De uitstraling is van gezandstraald glas, deze folie laat licht door maar men kan niet direct naar binnen kijken in het pand.

Full color folie
Naast grijs, wit en zwart folie, is het ook mogelijk om de boodschap aan te brengen met full color folie. De bedrukking valt door het gebruik van kleuren beter op.

Zoals je hebt gelezen speelt de juiste marketingmethode een grote rol bij het overbrengen van de boodschap. Raambelettering is één van de succesvolle vormen om een voetbalclub de nodige push te geven en bij te dragen aan hun financiën.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.