10 tips voor bedrijven die een sportclub willen sponsoren

  • Grote (nationale) merken zijn in samenwerking met professionele sportclubs op verscheidene takken van sport. Met de sterke emotionele banden van de fans met sport weten bedrijven dat ze sommige van de liefde kunnen aantrekken door halftime shows, zitplaatsen, reclame spotjes en meer te sponsoren.
    Het sponsoren van clubs is niet alleen weggelegd voor de grote concurrenten. Veel durvende kleine bedrijven investeren in sponsoring van lokale gemeenschapssportorganisaties. Sommigen beschouwen hun sponsoring als een liefdadigheidsbijdrage en anderen weer als een vorm van reclame. Hoe dan ook, is het een wederzijdse relatie die voor de sponsor en het team voordelig uitkomt.Hier zijn 10 tips voor het sponsoren van een sportclub
  • Verhoog het bewustzijn van de diensten van het bedrijf. Door een sponsoring zal het merk van het bedrijf op de voorgrond treden voor de coaches, programma-organisatoren, spelers en fans.
  • Als er een nieuw product te lanceren valt, zijn reclame rondom het veld, website reclame, enz. heel goede opties om jouw product te laten zien.
  • Het biedt een welkome vorm van reclame. In de meeste situaties zijn consumenten geneigd om reclame te overzien. Hoewel veel traditionele manieren om consumenten te bereiken mislukken, is het sponsoren van sportclubs een positieve en aantrekkelijke manier om een ​​merk zichtbaar te maken. Men ziet graag de bedrijven die lokale sporten ondersteunen. Een kennis van mij wist daarvan goed gebruik te maken bij de start van zijn bedrijf, de loodgieter uit Den Haag sponsort graag de activiteiten van lokale bedrijven.
  • Is een hulp voor de clubs om de kosten van sportprogramma’s laag te houden. Ondersteuning van sponsoren biedt extra middelen die kunnen helpen de deelname kosten laag te houden. Met lagere kosten kunnen meer gezinnen zich veroorloven om zich aan te melden en dat betekent dat een groter deel van de gemeenschap de vele voordelen van sport kan ontvangen.
  • Het investeren in een sportclub kan een slimme optie zijn als het op marketing neerkomt. Dit heb geleerd van een goede vriend van mij die heel veel van voetbal houdt, hij is een loodgieter uit Amsterdam. Hoewel de kosten van een sponsorpakket variëren van organisatie tot organisatie, liggen deze toch aanzienlijk lager bij het vergelijken met de kosten van andere afzetmarkten zoals print-, televisie- en billboardreclame.
  • Bouw Goodwill op. Bedrijven die sportprogramma’s sponsoren leveren een positieve bijdrage aan hun gemeenschap. Dit geeft de gemeenschap het gevoel dat een bedrijf het effect en het belang van sport voor hun gemeenschap begrijpt. Dit gevoel kan voor loyaliteit onder de huidige en toekomstige klanten zorgen.
  • Bij het uitkiezen van de club(s) te sponsoren is het goed om na te gaan waarvoor de club staat, lettend op hun visie en de band die ze heeft met de gemeenschap. Negatieve gebeurtenissen kunnen uw reputatie beïnvloeden.
  • Er moet een duidelijk beleidsstructuur binnen de club zijn. Eis een goed stappenplan. Het team moet (met exacte cijfers) kunnen tonen waarvoor en hoe de middelen die de sponsor overhandigt, gebruikt zullen worden.
  • Werk vooral met organisaties die toegang hebben tot jouw gewenste doelgroep. Met deze basis kun je de doelgroep alsnog verruimen. Werk samen met de club om mogelijkheden te bedenken die voor beide partijen voordeliger uit zullen komen.
  • Voor een klein opkomend bedrijf is het raadzaam een jeugdploeg te sponsoren. Niets is beter dan de stimulans te laten zien en de jeugd erbij te betrekken.

Voor kleine bedrijven zijn de voordelen vaak genoeg pas op lang termijn te merken. Hangt er toch vanaf met welk doel je deze stappen onderneemt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *